Indretning med fransk og svensk nostalgi med stemning og personlighed

søndag den 14. februar 2010

Butikken

Godmorgen allesammen..


Jeg kan se, at Pia fra Hvidt har lavet et indlæg om mig på DIB (Danske Indretnings Blogs), tusind tak for det. Det var rigtigt sødt af dig..  Det er skægt det der med, at når man nu har oprettet en blog, så HIGER man efter at få mange følgere til bloggen. 
Jeg har jo kun været i gang i et par måneder, så hver enenste kommentar til mig blog bliver nærlæst MANGE gange og jeg skynder mig at skrive tilbage... Det er så dejligt, når nogle efterlader en lille kommentar om at de lige har kigget herind. 
Så skal jeg selvfølgelig også lige kigge på deres blog og  på den måde, så finder man nogle nye blog med stor inspiration til din egen bolig stil mm.   Skønt....

Idag skal jeg have åbent i min lille butik, så nu skal jeg ind og gøre klar til at kunderne vælter ind af døren :-).

Igår gik jeg derinde hele eftermiddagen og flyttede rundt og dekorerede om; vi kiggede på hver enenste spot derinde og fik lavet alle tableauérne om, fandt nye ting frem og pakkede alle nyhederne ud...
DET VAR SÅ DEJLIGT og jeg var i himlen for et par timer...

Det fik mig til at få lyst til at gøre det samme inde i huset; bare tage alt væk fra hylderne og bordene og starte forfra med at dekorere... Måske det er et projekt til næste weekend ? 

Ha´ en rigtig dejlig søndag allesammen, måske kigger jeg ind i aften igen...

Knus fra Conny

7 kommentarer:

Romantiska Hem sagde ...

Tusen miljoner tack för awarden och din kommentar, det värmer så!! Ville bara kika in och önska en fin alla hjärtans dag! Kram Petra

Solveig sagde ...

God morgen, Conny:o) For noen flotte peoner du viser. De er mine yndligsblomster:o)
Selvsagt er det spennende å være ny blogger, men vet du hva; jeg er like spendt enda på hver eneste kommentar:o))) Det finnes så mange hyggelige mennesker her i blogglandia - så mange som gir en inspirasjon til å stå på. Legger meg til som følger hos koselige deg:o)
Så spennende med egen butikk! Den skulle jeg like å besøke. Kanskje en dag???:o) Ønsker deg i allefall lykke til og en flott valentines dag med på kjøpet:o)
Klem fra Solveig

Marie sagde ...

Hej Conny!

Jag älskar pioner! Längtar tils jag kan gå ut i trädgården och lukta på dessa ljuvliga blommor.

Visst är det roligt med bloggandet, så mycket inspiration och så många härliga människor man har fått chansen att lära känna. Är så glad att du började att blogga, du har blivit en av mina absoluta favoriter!!!!

Hoppas att du har haft en bra dag i din butik! Hoppas att jag någon gång får möjligheten att besöka den.

Kramar Marie

Ps. Jag har lämnat en kommentar på award inlägget också.

Loppisliv sagde ...

Hej Conny! Ohhh pioner så vackert, ska plantera några såna plantor i min trädgård i vår har jag tänkt, de är så underbara blommor. Så roligt med affären, hoppas jag kan komma på ett besök någongång, det hade verkligen varit trevligt :-) Stolen i förra inlägget är bara så söt, och med vackra textilier ser det så charmigt ut. Hyllan du visade gillar jag också jättemycket, så vacker, och en sån härlig patina på. Och väggtexten...underbart!!! Vill att du ska veta att jag gillar din blogg jättemycket!! Jag får mycket inspiration här från dig, det tackar jag för

Du undrade lite om hur vi gjort med övergången till trägolvet med vår vita trappa. På övervåningen har vi ett mörkare ekparkett golv och vi har en list på översta trappsteget innan golvet börjar, det vita bryter av mot det mörka golvet uppe på ett fint sätt utan att det stör eftersom det nu har samma färg som väggar och möbler, dvs vitt. Håller med dig, vackra trägolv är synd att måla över, och det funkar faktiskt även om trappan är vit bara man får en helhet och harmoni. Ha det så gott, vi hörs snart igen. Kramar Paula

Lisa - Creations by Lis sagde ...

Din blogg är såå fin :-). Du ärju med på SIB men du lågunder Norska medlemmar så jag har gjort en ny bloggroll för Danska medlemmar :-)
Kramar Lisa

Lilla Blanka sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Lilla Blanka sagde ...

Hej Conny!

Ohh vilken härlig bukett med blommor!!!
Nu längtar jag tills trädgården är grönskande och rosenbuskarna är fyllda av gammeldags rosor..!

Du undrade om siffer-stämplarna (det är inga schabloner alltså) som jag stämplar på äggen och burkar och lite allt möjligt, hihi.

Jag kommer inte ihåg om jag köpte dem på www.panduro.se eller om jag hittade de i någon liten butik.

Ser jag dem igen kan jag höra av mig och kanske köpa och skicka dem till dig?

Kram
Mia

Related Posts with Thumbnails