Indretning med fransk og svensk nostalgi med stemning og personlighed

torsdag den 11. februar 2010

Gamle blonder og duge


Når jeg er på et af mine elskede loppemarkeder eller i genbrugs butikker, finder jeg næsten altid nogle gamle blonder, duge med mellemværk eller gamle pudevår med broderier og monogrammer på og jeg kan ikke lade være med at købe dem. 
- også selv om de er i stykker, kan du altid bruge de fine blonder til noget kreativt
...når man ellers får tid.... ha ha....

I mellemtiden dekorerer jeg med dem på en gammel stol, ovenpå en gammel kommode eller lignende.
Jeg synes, at det er så dekorativt..

- min elskede gamle hattehylde, som jeg har fået af mine forældre (der kommer den gamle margarine dåse også fra)..
Det bedste møbel jeg har, fyldt med masser af minder og søde tanker om min dejlige barndom i et lykkeligt hjem ...

Jeg har lovet at vise jer mit seneste male projekt.
Jeg er vild med skabelonerne fra Petit Crapaud og ville have et på væggen selv.
Jeg valgte denne da jeg synes, at den siger alt om min indstilling til livet.
Typisk mig, så finder jeg på sådanne projekter pludseligt og så skal det laves med det samme, kender i det ? Så jeg gik i gang med at klæbe denne skabelon op på min væg i stuen en fredag eftermiddag og endte med at stå der indtil midnat under en VIRKELIG varm halogen arbejdslampe...

Vi har malet vore vægge med en udendørs pulverblanding (som dog godt kan bruges indendørs), da jeg gerne ville have den effekt, som gammeldags limfarve lavede.
Jeg var ved mange farvehandlere som kiggede mærkeligt på mig, når jeg sagde, at det gerne måtte se skjoldet ud, som om at der havde været lidt vandskade....
VANDSKADE  !!! sagde de og rystede på hovedet..
Men endelig fandt jeg en gammel farvehandler, som vidste hvad jeg snakkede om og solgte mig dette pulver, der bare skulle blandes op i vand. Perfekt og jeg er så glad for det..

MEN da jeg havde brugt timer på at glatte skabelonen ud og duppet den på væggen, ja så gjorde dette pulverblandings-underlag sådan, at ordene ikke sad fast og at jeg hev det hele af igen, når jeg hev skabelonen ned!!!
Min mand han grinte af mig og jeg skummede af raseri... Det kan ikke lade sig gøre sagde han, ikke med dette underlag på væggen. Han er uddannet farvehandler, så han ved jo nok lidt, hvad han snakker om...

Men med stædighed kommer råd...
Jo f..... jo sagde jeg; når jeg vil ha´ det, så vil jeg ha´det...
Så fandt jeg på at male en firkant med råhvidt under (alm. vægmaling) og derefter gik det perfekt...
Jeg har pudset kanten lidt med slibepapir og duppet med lidt hvid vægmaling samt pulverblandingen ind imellem ordene, så det kom til at se mere slidt ud; som om det var noget, vi havde "gravet" frem under gammelt tapet... haha...


Jeg synes faktisk selv, at det er blevet rigtigt godt.
Jeg er rigtig glad for farven på teksten, som jeg valgte i en gammel brunlig farve... Synes at den passer godt til det cremede og hvide...

Det endte jo med at blive et dyrt vægmaleri, da skabelonen jo kun kunne bruges en´ gang og jeg måtte derfor købe 2 stk. inden det lykkedes, men det er alle pengene værd synes jeg....
 - om ikke andet, så gør det mig glad af at tænke på at jeg FULDFØRTE det umulige projekt og at det igen beviser, at man kan, hvad man VIL... !!!



11 kommentarer:

Solveig sagde ...

Tusen, tusen takk for awarden, snille du!! Din hilsen gjør meg varm om hjertet. Takk for gode ord:o)
Så koselig at du sendte meg en hilsen, for da fant jeg deg:o))) Liker bloggen din veldig godt. Du har så mange inspirerende bilder og skriver så fine innlegg. Spennende å lese om deg under her. Så leit med din far.

Du har virkelig jobbet med disse veggordene, men så ble det kjempeflott også da:o) Viktige ord å huske på:o)
Nydelige loppefunn. Herlige Danmark har så mange flotte loppemarked. Lengter tilbake dit:o))
Ønsker deg en nydelig helg og tar med meg awarden videre:o))
Klem fra Solveig

Unknown sagde ...

Hold da op ikke, det ser godt ud:-). Jeg ville elske at ha sådan en vægdekoration.. Det vildeste jeg har er en opskrift på køkkenvæggen. Men alligevel også et spørgsmål om hvor meget man vil ofre i kedelig lejlighed..
Jeg er vild med din blog og lader mig ind imellem inspirere også af din netbutik :-) http://nytoggammelt.blogspot.com/2010/02/hylde-i-kkkenet.html

Pia sagde ...

Ha Ha - jeg kan høre din mand minder MEGET om min!:-) Hver gang jeg har sat gang i et projekt, der ikke lige gik efter planen - ja så står han bagved og siger: "Jamen man kan jo ikke.. fordi sådan og sådan...." Heldigvis har han også altid en løsning på problemet, så det kommer til at fungere alligevel:-)Dit blev faktisk meget mere vellykket med den hvide flade bagved ordene - det blev virkelig flot!

Knus Pia

Katinka sagde ...

Hejsa!
Hvor er det fint :-) God idé at patinere det - det virker rigtig godt, synes jeg!

Sig mig, og dette er måske et longshot...er du den Conny der kommenterede hos mig i går? Du er den eneste bloggende Conny jeg har kunnet finde (bortset fra Connie Hedegaard)...men navnet i indlægget hos mig er ikke klikbart, så jeg kan ikke komme til at gengælde visittet. Håber det er dig!

Nu skal jeg kigge mere her hos dig - fantastisk at der kommer flere og flere danske indretningsblogs - det vil jeg straks skrive et indlæg om!

Vi ses

Kh Katinka

Katinka sagde ...

DET VIRKER! Godt det var dig!

SÅ ses vi, det kan jeg LOVE dig for :-)

God week end - nu skal jeg lige klæde Karius og Baktus på, samt dekorere Vampyrella og en alfefe, så jeg løber :-)

Kh Katinka

Pia sagde ...

Yeeees - det er helt sikkert at vi skal ud og score nogle gode loppefund til sommeren!!
Angående nye kommentarer på bloggen, så tror jeg ikke der er nogen måde du kan se når der er kommet nye kommentarer - eller skille mellem de nye og de gamle...Jeg har i hvert fald ikke fundet ud af det endnu;-)

KNUS

Pia sagde ...

P.s. - tag lige en tit på www.danskeindretningsblogs.dk - der står en lille artikkel om din blog;-)

Lilla Blanka sagde ...

Hej Conny!

Tusen tack för titten i min blogg och för dina snälla ord!

Wow vilken underbar blogg du har, tänk att jag inte har hittat hit tidigare! Nu lägger jag en link till dig så att jag kan komma tillbaks igen.

Här finns ju en massa härlig inspiration i precis den stil som jag älskar!!!

Du undrade om mina små ägg...
Jag har satt på ett tunt tyg över äggen och efter det stämplade jag med siffror på dem

Kram
Mia

Ps nu skall jag kika in i din butik, jag är jättenyfiken!

Hanna sagde ...

Tack för att jag fick titta in och se på allt fint som du visar.
kram
Hanna

Lilla Blanka sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Samira sagde ...

Hej :) Tusind tusind tak for din fantastiske blog. Jeg er ved at indrette min bolig i det svenske og suger inspiration fra dig til mig. Jeg har siddet og funderet på hvad jeg skal have på min hvide væg og skal selvfølgelig prøve at lave en vægdekoration som din. Håber min bliver bare ½ så smuk som din.
Skulle du får tid/lyst er du velkommen på min blog http://samira-nytliv.blogspot.com/ så kan du se hvordan mit hjem forandre sig i ægte nostalgisk romantisk-svensk stil.

De kærligste hilsner fra Samira

Related Posts with Thumbnails