Indretning med fransk og svensk nostalgi med stemning og personlighed

fredag den 2. april 2010

"En systue... "


Idag har jeg flyttet lidt rundt i min spisestue. Jeg trængte til noget nyt og bliver hver gang overrasket over, hvor meget det gør for hele indretningen, hvis man bare flytter lidt rundt på nogle ting, pakker lidt væk og tager lidt nyt frem. Det er helt utroligt; jeg føler nærmest,
at jeg har fået malet stuen lysere bare fordi der er kommet lidt flere hvide ting frem.

Sidste år gik vores ene kælder vindue i stykker og min mand rystede på hovedet, da jeg svor ham eder og forbandelser, hvis han vovede at smide det gamle vindue ud..
Jeg har en ide med at vil bruge det til noget kreativt, men indtil jeg får tid til det,
syntes jeg lige så godt, at jeg kunne stille det frem, så nu fik det plads på min skænk i spisestuen
ved siden af mit spejl, som er et gammelt loppefund.

Fandt mit lagkagefad frem igen og stillede lidt forskellíge loppefund frem på det.
Jeg kan så godt li´ at bruge lagkagefade inn imellem for at få lidt højde på diverse pynt.
Sølvvasen med fod, glasset og lysestagen er fra min egen butik http://www.frøkenklara.dk/.
Rosen har jeg købt hos Idemakeriet for nogen tid siden, da jeg syntes, at den var så dekorativ.


Fik også lyst til at ændre lidt i mit skønne gamle flueskab, så fandt nogle gamle duge og mellemværk frem og lagde det ind i skabet, stillede et par lysestager foran og et fad med blonder og garntrisser (også fra http://www.frøkenklara.dk/ ) og selvfølgelig min store Madonna figur ved siden af.
Hun skal jo være der *)) .

- spurgte min mand om det ikke så flot ud, hvorefter han sagde :
"jo, det er da meget fint, hvis det var i en systue"
????????????
- I EN SYSTUE sagde jeg..
-"ja, med alle de gamle klude fremme" sagde han..
- GAMLE KLUDE sagde jeg.
Det er fine gamle duge og blonder, købt for en god sum penge igennem tiden...

MÆND altså nogle gange, så fatter de intet.... !!
men det gør i vel ?

- er bare vild med gamle bøger; de er så dekorative...

Sov godt allesammen, jeg må hellere komme i seng;
- har en travl dag imorgen og skal have lidt søvn inden...

Mange dejlige hilsner fra Conny


5 kommentarer:

Änglarnas hus sagde ...

Hejsan!

Så fint det blev när du flyttade runt på dina skaer1.. Jag har alltid önskat mig ett flugskåp..tycker att de är så fina.


Ha en härlig påskhelg!!

Kram Sanne.!

Unknown sagde ...

Du har fuldstændig ret, der skal egentlig så lidt til, for at det hele ser nyt og dejligt ud igen! Jeg fik pludselig lyst i aftes til at flytte rundt, og sidder nu med morgenkaffen og glæder mig over resultatet :-)
Skøn opstilling på skabet, elsker gamle spejle og vinduet er perfekt.. :-)
God dag til dig Conny

Unknown sagde ...

Ja, de mænd, de mænd - det er ikke dem man skal spørge hvis man vil have lidt ros for indretningen, det er helt sikkert. Men så er det god man kan blogge lidt, ikke? Det ser rigtigt godt ud - de flotteste små opstillinger. Giver en helt specielt stemning og personlige stil - flot! Det ser godt ud med det gamle vindu.
Ha' en fortsat god påske!
Knus; Heidi

Anette (Hvit Romantikk) sagde ...

For en helt herlig blogg du har, nydelige bilder over alt ! ♥
Jeg er også veldig glad i madonna figurer ol. ♥

Ønsker deg en fortsatt fin påske ! ♥

Klem Anette :)

Marie sagde ...

Hej Conny!

Tänk så roligt det är att flytta runt på sina grejer, en utav mina favoritsysselsättningar, hihi. Fast min man ser knappt aldrig att jag har ändrat om alls, så honom är det ingen idé att fråga!!!

Älskar din bild på flugskåpet och madonnan, den har den där känslan som får mitt hjärta att slå några extra slag av lycka. Blir så inspirerad!

Önskar dig och din familj en riktigt härlig och mysig påskhelg!

Kram Marie

Related Posts with Thumbnails