Indretning med fransk og svensk nostalgi med stemning og personlighed

onsdag den 20. oktober 2010



Idag er jeg nødt til at vise jer nogle helt fantastiske lysekroner, som vi har fået hjem i butikken.
De er i det flotteste patinerede jern og absolut helt specielle.
Jeg vil gerne have en af dem over mit spisebord, men de er så flotte allesammen, at jeg ikke kan bestemme mig, hvilken en, det skal være :-).


Måske er jeg også nødt til at have en i soveværelset, og en på badeværelset :-))
- så er jeg fri for at vælge... ha ha..

Den franske landstil med loppefund og slidte møbler ELSKER jeg, det er i vist ikke i tvivl om.
En af grundene til at jeg elsker den, er at den er så personlig og du kan tilsætte gamle personlige ting i din indretning, som betyder noget for dig.
Jeg har lige fundet nogle kobjælder f.eks., som jeg bare måtte eje.
De er ikke gamle, men ser sådan ud, blot hvidmalede.

Bare lyden af dem får mig helt tilbage til min barndom og til gamle dejlige minder om min far,
som altid har elsket og levet for landbruget.
Jeg ville blot ønske, at han var født i den samme tid, som jeg selv med moderne maskiner og arbejdsgange, så landbruget ikke sled så hårdt på ham, som det rent faktisk gjorde.
Sikke nogle arbejdsdage, folk var igennem dengang for mange år siden... Der var ikke tid eller råd til ret meget livsstil og fornøjelse dengang.  

Men bjælderne er nu fanastiske og du kan selvfølgelig også købe dem i butikken ( http://www.frøkenklara.dk/. )

Lige nu er jeg i fuldstændig julehumør, kender i det ?
Julevarerne strømmer ind i butikken og jeg har lyst til at købe det hele, sådan har jeg det hvert år.
Jeg elsker julen, hvor man rigtigt kan dekorere og flytte rundt
og hvor det er mere tilladt at "gå amok" med indretningen :-).
Iår vil jeg prøve at sætte et par dag af tidligt i december eller måske endda sidst i november,
hvor jeg og min mand sammen med børnene vil få købt alle julegaverne.

Iår vil vi prøve at blive færdige i god tid, så vi rigtigt har tid til skovture,
lave julepynt og til aftener med julebanko på skolerne mm.

Det er ikke fordi jeg bliver stresset af julen, det gør jeg aldrig. Jeg elsker den, men nogle gange smutter december måned bare forbi i alt for travlt tempo og ikke altid får vi lavet nok af de der hyggelige ting, som jeg husker fra min barndoms jul og  som jeg gerne vil give videre til mine børn, kender i det ??


Har i nogle gode råd til hvordan i klarer alle opgaverne
 eller gode ideer eller traditioner, som i laver i julen, som i har lyst til at give videre ?

Så er jeg lutter øre :-).

Rigtig dejlig dag allesammen fra Conny

11 kommentarer:

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Sikke et rigtigt hyggeligt indlæg du har i dag, jeg nød at læse det og jeg håber, at du får en rigtig dejlig december.

It's me sagde ...

Wowwwww.......i really like the first one !!! happy day.....love Ria...

Herman Grans ♥ sagde ...

Fine bilder :)
Skjønner godt at du sliter med å velge blant lysekronene :D Fine alle sammen! Hilsen Grete

Hvorfor f..... skal det være så svært? sagde ...

Flotte, flotte ting du har i din butik. Det med at få købt julegaver i god tid, det sætter jeg mig for hvert år. Men tror du det nogensinde er lykkedes :o) Selv efter, at jeg er kommet på efterløn er det stadig ikke lykkedes for mig, men håber at det gør for dig, så du når at få hygget med din familie også. Hav en god dag

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sagde ...

Vilka vackra taklampor! Förstår att du får svårt att välja vilket du ska ha! Klockorna var verkligen fina, mycket charmiga! Håller med om att dagarna i december rinner liksom iväg. Det gäller väl att man planerar så det hinns med allt man ska göra.

Ha en trevlig helg!
Kram Elin

n o r d i n g å r d e n sagde ...

En sån vackra takkrona och unik bjällra!!! Mari.

maja sagde ...

lige det jeg har ledt efter... en dejlig blog, med massere af skønne sager og ideer...
Her bliver jeg helt sikker hængende, håber du har nogle fantastiske ideer til en smuk hvid jul, som du vil dele ud af...
I år tænker jeg at, at jeg går helt i hvidt... med sølv og glimmer, og som kontrast i blandet zink og hør og hvid bommuld.
er glad for jeg ikke er den eneste der er gået hen og er blevet "jule-skruk"...
klem Maja

Diana`s sagde ...

hej conny, sikke nogle lækre lysekroner du har fået hjem..hvis ikke jeg havde erhvervet mig nogle prismelysekroner sidste år, ja så kunne jeg de godt lade mig friste.men det kan godt være min bedre halvdel syntes det ville være at gå for vidt.ha ha.. ang jul ja så vil jeg også prøve om jeg kan være lidt foran i år,jeg har også travlt med butikken men da min store datter sidste år sagde at hun syntes efterhånden kun at det var butikken der blev julepyntet ,ja så tænkte jeg at det måtte jeg vist hellere få noget gjort ved .så i år skal privaten ha`hele armen..total gertrud sand som jeg plejer at sige til mine kursister..tak for en dejlig side .hej fra diana

Lone sagde ...

Hej Conny.
Sikke fin blog du har ... Jeg har lige meldt mig som følger nr.100 og glæder mig til at komme igen.

Jul kan jeg slet ikke tænke på endnu.... Er stadig i haven :-)

Kh Lone

Dorthe sagde ...

Sikke nogle fine lysekroner, og de bjælder er et sikker hit hos mig, må nok heller lige smutte forbi din webshop:-)
Ønsker dig og dine kære en rigtig god uge.
Knus Dorthe

MiaMaria sagde ...

Hejsan Conny!

Jag undrar om du har den vita ljuskronan i din nätbutik...kollat men inte hittat den....prisuppgift skulle jag vilja ha.
Frakten till Sverige vad går den på?
HA det så gott MiaMaria

Related Posts with Thumbnails