Indretning med fransk og svensk nostalgi med stemning og personlighed

torsdag den 6. september 2012

Gamle døre ... Loving it :-)


Jeg har bare et eller andet med gamle døre......ELSKER dem. Jeg har et stående op ad væggen i min stue og kunne have dem stående overalt.  Jo mere slidte de er, jo bedre :-).
Denne ide med at bruge en dør som en slags skillevæg, er jeg helt tosset med - MÅ lave en skillevæg i mit hus et eller andet sted - hi hi... Måske jeg lige skulle snakke lidt med Hr. Lildballe om, HVOR skillevæggen skal stå....


Nogle gange finder man nogle gamle døre eller låger, som har et lidt mærkeligt mål; det havde de jo dengang, hvor menneskerne var pygmæer og alle sultede og ikke spiste konstant, som vi gør idag... men jeg havde aldrig selv tænkt på, at man så kunne sætte dem op ligesom på dette billede, med en skinne, så det blev til en skydedør.  Så gør det jo ikke noget, at de har et andet mål end væggen i hullet har :-)...



ELSKER at tænke kreativt med bolig indretningen; hvorfor ikke bruge ting til anderledes foremål end det, de oprindeligt er lavet til ?
SUPER fed ide med stakittet indendørs - og vildt dekorativt synes jeg...

Disse låger er jeg HELT forelsket i.  Får straks lyst til at finde nogle lignende og bruge dem i soveværelset. Desværre er mit soveværelse stadig et af de eneste rum, som vi ikke har fået restaureret på endnu og det står med alm. hvide vægge og grimme møbler :-(.  Meeeen jeg har en gammel seng i kælderen, som jeg fik for en slik i tidernes morgen, som jeg "bare" lige skal have lavet om til moderne krops størrelser :-)..


FEDE låger brugt som rå og skønne låger til køkkenet...  Skøn kontrast il alt det hvide...
Simpelt og smukt... 
Disse billeder stammer alle fra min Frøken Klara Pinterest side, hvor du kan finde meget meget mere inspiration til lignende.. Er du ikke på Pinterest endnu, så skynd dig at oprette dig - det er, i mine øjne, en kæmpe inspirations kilde og der er så mange lækre projekter at gå igang med....

7 kommentarer:

Lilla Blanka sagde ...

Hej fina vän!

Jag älskar också gamla dörrar (och fönster..!) och dina bilder är så fina!

Du undrade om min lavendelfärgade ros (Beering remissande). Den doftar underbart, och ja det är nog lite syrlig citrondoft i den också :))

Kraaaam
Mia

Lilla Blanka sagde ...

Bering renaissance skulle det stå :)) autorättning är inte bra alltid hihi

Conny - Frøken Klara sagde ...

Hej gamle ven. Tusind tak; så må det være den rose, som jeg har ledt så grundigt efter :-). Den MÅ jeg bare eje altså, for den er så flot.. Tusind tak fordi du tog dig tid til at svare mig. Kram herfra

Herman Grans ♥ sagde ...

Lekre bilder! Skyvedørene var helt fantastiske! :) Klem fra Grete

camilla sagde ...

Så mange herlige bilder!:)
Ønsker deg en fin kveld:)God klem fra Camilla:)

camilla sagde ...

Hei kjære deg:)Ville bare innom deg og ønske deg en riktig fin helg:)Så koselig at du tittet innom bloggen min også:)
God klem fra Camilla:)

Mobile app development company sagde ...

Excellent post. Thanks for sharing. I would like to share information about the company. As a leading Mobile app development company in Mumbai, we are reshaping the future of app development by fusing innovation and expertise to create digital solutions that revolutionize user experiences.

Related Posts with Thumbnails